måndag 27 oktober 2014

Den vita väggen



Vi har nyligen fått hela lägenheten ommålad i vitt, innan och länge hade vi i vardagsrummet en 
ganska mörk grå fondvägg som även den blivit vit...alltså tvärtom mot vad som nu florerar i 
inredningsvärlden. Även om jag kom på mig själv med att tjuvkika på ljusgråa väggar som skulle 
vara fina till våra vita trälister så känns ändå de vita väggarna som det rätta valet. Allt känns större 
och jag fullkomligt älskar ljuset! 
Fördelarna med vitt är ju också att det ger stort utrymme till färgväxlingar på inredningen, däremot 
gapar det lite väl tomt här och var. 
Tidningsurklippen ovanför skrivbordet har fått åka ner, nya och enstaka får kanske åka upp sen. Just 
nu är jag väldigt svag för ordnade och matchande tavelväggar och enstaka inramade affischer som 
lutar mot en vägg - gärna på ett bord eller byrå. Hittat en affisch men är på jakt efter en till..kanske 
något med Paris som betyder mycket för mig och Michael (där vi förlovade oss). Jakten fortsätter och 
de vita väggarna manar till förslag!



Den här affischen kan passa, speciellt då en viss man hade 
en stor fascination över hur Paris tunnelbanesystem ens 
fungerade - fin är den! Av Linn Johansson och Karolina Gullberg


Inhandlad; Alvar Aalto 2nd Cycle Poster Stool 60, Artek






Den nu något kala arbetshörnan. Vasen (ekollonvasen) är från Svenskt Tenn, boxarna och saxen är från danska Hay. Tips till förvaring för tapetprover, urklipp etc - matta och enfärgade presentpåsar. Foto: Amanda Herdevall, verkstad.blogspot.se

1 kommentar: